הדבר ניכר מכך שווילנה נקראת ביידיש וילנה והעיר האגדית של יידיש נקראה פעם ירושלים של ליטא. בית הקברות הליטאי המסוים הזה הוא מקום יפה בווילנה, אבל מעולם לא הייתי בבית הקברות הזה כמשלחת. שנת 2018 היא זמן טוב עבורי לבקר בווילנה, שכן אני נמצא בעיצומם של ביקורי במוזיאון הלאומי הליטאי בליטא, המוזיאון החשוב ביותר להיסטוריה של המדינה.

וילנה הייתה חלק מפולין בין השנים 1920-1939

אך ההיסטוריה שלה התאפיינה בסכסוכים עם ברית המועצות ובמחלוקת עם ליטא על השליטה בשטחה. בשנת 1939 היא נלקחה על ידי הכוחות הסובייטים והוחזרה לליטא, ומאז ואילך היא נחשבה לבירת המוזיאון הלאומי הליטאי.

מסמך מרכזי השולט בפעילות המוזיאון הליטאי אומץ ב- 8 ביוני 1995. החוק קובע את האמצעים לכך, וקובע את המסגרת החוקית לניהול וניהול פעילותו, כמו גם לניהולו. תחזוקה, שירות ותפעול.

בניין אחר שייך למוזיאון

ספריית גטו וילנה לשעבר, שנמצאת כיום במצב של ריקבון. בין המוצגים דבורים עם תצלומים אותנטיים שהתגלו בגטו וילנה מיד לאחר המלחמה ונמצאות כעת במוזיאון זה, ואוסף תצלומים מהמוזיאון הלאומי הליטאי. תערוכות המוזיאון ספציפיות ומפורטות, החל נומיסמטיקה, מטבעות עתיקים, ארכיאולוגיה ואיקונוגרפיה. ישנם אתרים היסטוריים רבים בווילנה, חלקם מוצגים. נקודות השיא של המוזיאון הלאומי הליטאי כוללות אוסף תצלומים היסטוריים מהספרייה הלאומית הליטאית, וכן תצלומים של מבנים היסטוריים ומונומנטים בעיר.

התערוכה משלימה פריטים שנרכשו בשנה שעברה מאוסף המוזיאון הלאומי הליטאי וממוזיאונים אחרים בליטא ובארצות הברית.

בשנת 2014 השיק משרד התרבות יוזמה להערכת המורשת התרבותית של שלושת המוזיאונים הלאומיים בליטא ובארצות הברית

הוזמנו שלושה מוזיאונים: המוזיאון הלאומי הליטאי בווילנה, המוזיאון הליטאי בקובנה, ליטא, והגלריה הלאומית הליטאית בוושינגטון הבירה – בשנים 1935 – 1940 החל לערוך מלאי של אנדרטאות ליטא. ולבצע רפרודוקציות היסטוריות של מבנים אלה. הוא תיעד ועבד ללא לאות להקמת המוזיאון הלאומי הליטאי בווילנה, קובנה, ליטא וושינגטון הבירה, נבנה השנה בניין מוזיאון חדש ושיפוץ של כמה מבנים היסטוריים בעיר.

שני מוזיאונים נמצאים גם כן בבנייה

האחד בקובנה והשני בווילנה, שניהם הושלמו בשנת 2010 ומומנו בחלקם על ידי ה- IHRA. רוב המוזיאונים הם היסטוריים יותר, אך המוזיאון המסוים הזה הוא קצת יותר כיף, שכן יש בו מוזיאון המציג את ההיסטוריה העשירה של העיר והמדינה. מטיילים שמבקרים בווילנה בילדותם צריכים להיות מודעים לכך שחלק מיצירות המוזיאון יכולות להיות מצערות למדי, במיוחד התערוכות במרתף.

אחד הדברים האהובים עלי לעשות בווילנה, כמו בכל עיר אחרת באירופה, הוא לבקר במוזיאון הלאומי הליטאי, אחד המוזיאונים החשובים במדינה.

זה בהחלט גולת הכותרת של הטיול שלי למדינות הבלטיות

ואם יש לך רק יום אחד בווילנה, תן לי לעזור לך להפיק את המרב ממנו. אם אתם מבקרים בליטא או אם אתם מבקרים במוזיאון הלאומי הליטאי בסוף השבוע, יש הרבה מה לעשות בווילנה ובסביבתה. ההמלצה האחרונה שלי, אם הייתי עושה את כל המראות, אומרים וילנה עצמה, תהיה טיול יום לטרקאי, בצפון מערב ליטא. בין אם אתם שוהים במלון בעיר העתיקה או מטיילים כל היום וכל הלילה, אני ממליץ עליו בחום, במיוחד לאלו מכם העוסקים בו, בין אם אתם בדרכים למשך שבוע – טיול ארוך או סתם כמה ימים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בליטא מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על וילנה!